Dzisiaj powiemy sobie o znaczeniu pozytywnych emocji w reklamie. Z czego wynika to, że niektóre reklamy nas urzekają, a inne nie? Psychologia reklamy służy wyjaśnieniem.
Natłok informacji reklamowych i
stosunek odbiorców do nich skłoniło producentów reklam do szukania
nowych środków wykorzystujących najrozmaitsze metody w celu zwiększenia
skuteczności przekazu oraz dotarcia do jak największej liczby klientów. W
rezultacie powstało nowe podejście do odbiorcy, do formy samego
przekazu i w efekcie narodziła się nowa kategoria reklamy - reklama
ukryta.
Istotną różnicą miedzy reklamą tradycyjną a reklamą ukrytą jest, że informacja o danym produkcie została zastąpiona obietnicą spełnienia danej potrzeby, często przyprawionej szczyptą ukrytej perswazji. W sztuce ukrytej perswazji umiejętnie wykorzystywane są ludzkie emocje, uczucia w celach handlowych. Reklama przestała sprzedawać produkty, zaczęła odwoływać się do marzeń, posiadanie danego produktu łączy z określonym standardem życia, przynależnością do jakieś elity. Charakterystyczny dla takiej reklamy jest fakt, iż podstawowe właściwości produktu (usługi), jeśli w ogóle w reklamie występują mają znaczenie drugorzędne. W bajkowym świecie reklamy wszyscy są piękni, młodzi i szczęśliwi ze spełnionych marzeń. Życie staje łatwe, lekkie i przyjemne i oczywiście niedrogie. Kupując reklamowany produkt staniemy się zdrowsi, pełni energii lub dołączymy do najlepszych, a otaczający nas świat będzie pełen kolorowych barw :-)
Cały wysiłek przemysłu reklamowego zmierza
do wykreowania obrazów, które spowodują powstanie silnej identyfikacji
odbiorcy z bohaterem reklamowym, dlatego najczęściej osoba ukazana w
reklamie jest atrakcyjna fizycznie, zdrowo wyglądająca o ciepłym i miłym
glosie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz